Sanningen.

Det har varit heta diskussioner om rökande mammor lite överallt och hur som under min graviditet.
Jag har oftast valt att vara tyst, ställa mej utanför diskussionen och typ låtsas som om jag inte är "en av dom dumma, ansvarslösa, dåliga, blivande mammorna".
Men hey, jag är ju en av dom!
Vad har du att säga till ditt försvar Sanna?!?
Jadu, inget faktiskt!

Jag har alltid sagt att jag ska sluta röka när jag blir gravid, att det om något, skulle få mej att sluta.
Nej, så blev inte fallet och för er som tycker att jag är en av "dom dumma, ansvarslösa, dåliga, blivande mammorna"; Ni får tycka så. Det är okej.

Jag vet, (tro mej!!), att det är förbannat jäkla dåligt och att jag väl antagligen har förbannat dålig självinsikt och självkontroll som inte lyckats sluta.
Jag vet det!
Man har ständigt dåligt samvete..

Men det är svårt.
Så inihelahelvete svårt.

Jag vet inte varför jag skriver detta men antar att det är ett slags erkännande.. "hej dagboken, jag är dum"..

Jag har tyvärr valt att vara dumdummelidummast och röka under min graviditet.
Oansvarigt, fine..

MEN..

Jag har även valt att älska detta barn utan gränser och vara den bästa mamman jag kan vara för henne.
Jag kommer ge henne all kärlek och respekt hon behöver för att växa upp till en stark och egen individ.
Jag kommer ära och älska henne för den hon väljer att vara och för den hon växer upp att bli.
Jag kommer aldrig sluta lyssna på vad hon känner, behöver eller vill ha för att må bra.
Jag kommer aldrig mer sätta mina egna behov i första rummet och jag kommer alltid vara den bästa mamman
för min lilla skrutt..

Jag kommer aldrig bli en dålig ickerökande mamma..
Jag kommer vara den bästa rökande mamman i välden!


Kommentarer
Postat av: Jhna.

YAY! :)

Jag har då inga tvivel om att du kommer bli en supermamma! ^^,

2009-11-05 @ 22:02:49
URL: http://forvirradmetallfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0