Svar på frågestunden (som jag inte hade).

Here we go..

Vi undrar hur förlosningen gick å hur lång tid det tog?

Jag kom in till förlossningen runt 10.00 och hon föddes 14.37.
Kändes helt ärligt som en timme, max.
INTE för att det var lätt men allt gick bara i en väldans fart..
Jag håller på och knåpar ihop en förlossningsberättelse så får ni som är intresserade läsa den sen.


Hur känns det att flytta tillbaka till Hofors??

Jag ville inte tillbaka till Hofors men pappan till Alexandra ville att vi skulle bo här så då blev det så.
Nu drog ju han.. Så det är väl fritt fram att flytta egentligen.
Jag överväger flytt till åtminstone Sandviken så snart som möjligt.
Jag ogillar Hofors!
Jag har ingen umgängeskrets här, det finns nada att göra och klockan 18 dör "staden"..


Hur lång å hur mycket väger Alexandra nu??

Nu var det några veckor sedan vi var på Bvc men sist vägde hon 4900gram och var 56cm lång.
Nu väger hon garanterat över 5 kilo :)


Varför tog du just namnet Alexandra.. nån spciell annledning??

Jag har alltid tyckt att det namnet är jätte vackert.
Jag har tyvärr ingen rolig historia bakom namnet, det är bara fint.


Ja undrar vem som har gjort din blogg.. om det e du själv.. va det svårt å göra den??

Det var inte jag, jag är helt kass på sånt där.
Kunde jag skulle jag nog göra om designen titt som tätt. Ledsnar snabbt.
Designen jag har nu har jag "tvingat" min kompis Hedde att göra.
Och Josef har hjälpt mej "sätta dit" den.


OM det är du som gjorde din blogg.. hur svårt var det å fixa den.. med bilder å så

Att göra själva bilden jag har är inte så svårt i photoshop tror jag.
Det skulle nog till och med jag klara av om jag ansträngde mej men att få in den på sidan sen är för mej ett stort mysterium.


Vilka bloggar följer du??

Oj, haha, jag har blivit en bloggnörd/torsk..
Just nu följer jag 34 st bloggar.. Eller följer och följer, som jag kikar runt på.
Jag får länka lite tips på bra bloggar sedan.
Orsk ja int' nu!


Har du fåt mycket elaka kommentarer för att du e en mamma som e ung och själv?

Faktiskt inte, inte "rakt i ansiktet" iaf.
Men det är väl som vanligt, folk står inte riktigt för sitt skitsnack.
Jag tror att det var mer snack under graviditeten än vad det är nu.
När jag var gravid hörde jag mycket fula munnar snacka..


Ska bli väldigt intressant att se svaret på pernillas fråga..

Varför?
Jag vill peka på frågan innan och sedan påpeka att du är feg och oärlig som inte står för vem du är.
Uppsala, Sara, Johanna, Lina?.. Whats the deal?
Säg vem du är så kan vi prata och diskutera vuxet och ärligt istället..


Har du nån mamma förbild??? (förutom din egen mamma)

Nej, ingen speciell.
Sunt förnuft, lugn, massa kärlek och humor!!

Min mamma har jag nog aldrig sett som någon förebild..


Vet du hur många som följer din blogg??

Jag har ett snitt på 100 st unika besökare per dag och ca 200 sidvisningar.


Funderar du på din å alexandras framtid??

Jag försöker leva och må bra i nuet!!..
Men självklart funderar man på framtiden till och från..
Vart jag vill bo och låta Alexandra växa upp, om jag ska plugga vidare eller jobba, jobba med vad, hur jag ska hinna och klara av och om jag kommer träffa någon att leva med osv..
Men hur det än blir kommer det bli super för både Alexandra och mej.
Vi sorterar bort skräp numer! :)


Jag undrar hur du känner att livet som ensam mamma e??
Och om pappan till ditt underbara barn har nån kontakt med henne..
Du får bestämma själv om du vill svara på det gumman!!

Jag känner att livet ter sej fantastiskt sedan Alexandra kom till världen!!
Det har fått en mening och allting ter sej annorlunda.
Jag växer och utvecklas i ungefär lika snabba takt som Alexandra!! :)

Till och från är det sjukt, massa, jättejobbigt att vara ensam med allt.
Att aldrig få någon avlastning, att aldrig ha någon att dela alla hennes framsteg med, dela henne överhuvudtaget och att inte ha någon att skratta och gråta med..

Men oftast funkar allting superbra och vi löser allting eller kommer på lösningar till allting.

Jag känner mej så stark och bra och jag trivs med min lilla skruttunge, hon gör mej lycklig! 

Alexandras pappa Mathias bor i Uppsala och tanken är att han ska komma hit och hälsa på två dagar i månaden, 1 dag varannan helg..
Finns inte så mycket att säga..
Dom har kontakt och för mej får han hälsa på sin dotter när han vill.
Allting är upp till honom kan man säga, vi får se vad framtiden utvisar...

Alexandras farmor och farfar, faster och fabror har jag inte hört ett knyst från dock..
Konstigt att man inte vill ha kontakt med sitt barnbarn..


Jag undrar hur du lärde Alexandra att vara ensam hemma så snabbt ?

Jag vet inte vad du syftar på Sarah?..
Om du menar hur jag lärde Alexandra bada själv när hon var 5 veckor, så var det lätt.
Jag bara satte henne där och gick ut med hunden, då hade hon liksom inget val.
Överlevnadsinstinkten? :P


JAG läser din blogg vännen...:) och skrattar gott..
den får mig att orka ett tag till och jag vet att många fler läser och mår bra...
dina fina bilder på skrutt och dig är en höjdare..kramar

Tack Lisa, du är underbar!


Och, svar till Johanna angående väggborrningen:
Du bor möjligtvis inte på Gökke där det är betongväggar?
Isf krävs en speciell borr, närmare bestämt en slagborrmaskin.
Annars är Epoxy ett väldigt bra lim ;) Lycka till!

Jo, det gör jag förtusan och jag har för-ännu-mer-tusan redan en slagborr, men det vill sej endå inte..
Cpvägg vill jag skrika mest hela dagarna numera..
Men tack för tipset! :)


Tack för frågestunden Pernilla! ;P


Kommentarer
Postat av: Johanna

Äsch då! Du får köra med lim helt enkelt ;)

2010-03-05 @ 13:12:22
URL: http://johannaheinola.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack Sanna..du är en underbar mamma till lilla skrutt och hon kommer att vara lycklig som fick just dig...kramar //Lisa

2010-03-05 @ 20:33:26
URL: http://lisaohls.blogspot.com
Postat av: pernilla

tack för dom fina å ärliga svaren Sanna.. ja tvekar inte en sekund att du är en helt underbar mamma och vill det bästa för din dotter..Ang frågan om du har fåt hört mycket skit snack när du blev mamma är för att ja vet hur folk pratar...

tycker du e så stark gumman.. helt otroligt att du kämpar på och att vi får ta del av ditt å alexandras liv.. ja älskar verkligen din blogg och har alltid ett leende på läpparna efteråt.

frågan om hur du ser på din å alexandras framtid va ren nyfikenhet..tänker ju själv på alvas å min framtid varje dag.. roligt å höra hur en annan mamma tänker.. ja tror (VET) att alexandra kommer få en toppen uppväxt..tvekar inte en sekund på det..

vänd andra kinden till gumman om du hör skit snack.. finns folk som vet att du e en underbar människa och en underbar mamma.. lita på oss..åh dig själv..skit i dom.. folk kommer alltid snacka!!

längtar till åh få träffa dig å din underbara dotter när vi kommer upp.. va rädd om dig å ge dig själv en stor kram ifrån Alva å mig..

2010-03-06 @ 22:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0