Givande konversationer med min treåring.



Jag: Alex, har du bajsat i byxorna?
Alex: Nej.
Jag: Jo, det luktar lurt. Är du säker på att du inte bajsat i byxorna?!
Alex: Nej, i trosorna.

Har hon Aspergers?
Seriöst, vad svarar man?!

Jag: Varför bajsar du i trosorna i stället för på pottan då?
Alex: Man får inte göra det heller.
Jag: Nej, så varför gör du det då?
Alex: Man får inte bajsa i trosorna heller.
Jag: Nej Alex, så varför gick du inte på pottan?
Alex: Jaha!!

Räkna till 10, andas Sanna, andas..
1 2 3......

Att ha en konversation med denna lilla treåring känns ibland som att försöka cykla utan både ben och armar..

Att jag ofta nyttjar uttrycket "skjut mig", är något ni helt enkelt får ta!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0