The ugly truth.

 
 
 
Hej Allesammans!
Trevligt att det finns vissa som hänger sig kvar trots att jag inte bloggat på 1-2 år. Det måste ju betyda något iaf! Tack för det! =)
 
 
Nu till ämnet; The ugly truth..
Jag går all in från start, det handlar alltså om förlossning.
Helt logiskt!
 
Den senaste tiden har jag läst massa förlossningsberättelser och liknande.. Folk skriver och folk berättar, och alla, precis alla, berättar hur jävla fantastiskt det var.. SAY WHAT??
 
Nu måste ni skämta, försköna, förfina och helt enkelt ljuga.
Ljuga så ni tror er själva!!
 
Det finns inte en människa på denna jord som kan tycka att det är fantastiskt att klämma/få utsliten/trycka ut en klump på 3-4 kilo genom sitt fina, lilla, ack så lilla undeliv, INGEN, ingen kan tycka det!
 
Det är helt ologiskt och jag köper det inte för en sekund. ICKE!
 
Sanningen är den att det gör ont, ont utav bara helvete, så förbannat jävla pissont att du inte vet om du kommer komma levande ur det, så ont att man inte ens kan föreställa sig. O-N-T!
Den värsta onskans onda.
 
 
 
 
 
 
Man tror att man är ganska tuff och cool och att man dessutom är ganska så smärttålig. In my ass vad man får äta upp det. Så in i helvete vad du får äta upp det!
"Jag ska aldrig mer yttra ett ord om hård och tuff-vad du får äta upp det"
 
 
 Och det absolut värsta som finns är väl kommentarer och prat i stil med;
"Vi hann bara komma in så var vårat lilla undrverk ute!"
"Sa bara plopp, han knappt märka"
"Typ 2-3 krystningsvärkar bara, trodde det skulle vara värre."
"Sköterskorna sa att jag var som gjoooord för att föda barn!"
 
Men ge're!!!!!!
Ljugo!
 
Så sitter man där med sitt fejkade flin och liksom nickar förstående.
"Men guuuuu' vad kul för'e gumman, verkligen JÄTTE härligt för dig, gla' för din skull!!"
 
Men egentligen tänker du bara massa svartsjuka, dumma tankar och överväger starkt att sluta omgås med personen för att du är så jävla sur..
 
Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad jag skrev i min förlossningsberättelse men den var väl även den en förskönad bild av verkligenheten.
Jag ska skriva en ny förlossningsberättelse!!
 
Om all smärta, otrevliga fitt-sköterskor, att vara "ensam", om sköterskor som frågar om man vill kissa för att sedan helt oförberett trycka upp en slang i ett stackars litet urinrör, om ungar som fastnar och vägrar komma ut och förstör hela underlivet för sin stackars mamma, om gap, skrik, panik och en läkningstid på hundra år.
Och vad gäller läkningstiden så ska fan den vara med också.
Om ett underliv helt blått av stygn, blod, att inte kunna kissa utan att grina, smärta,att bära blöja som vuxen kvinna, att inte kunna sitta, att kissa på sig så fort man tar i lite för mycket(dvs, nyser, hostar, hoppar, leker, lyfter), att gå som en kärring som bajsat i byxan och brytit benen.. OSV!
Och BB ska vi inte ens prata om..
 
 
Nä, ja' än't nå' bitter ä'!
Knappt alls..
 
 
Fetast.
 
 
 
 
Pigg tjej med inte alls så skitont precis innan man tvingas upp i massa obekväma och jobbiga ställningar.
 
 
 
Tummen-upp till världens snyggaste tjej precis efter gymnastiken och underlivs-förstörningen!
 
 
Har alltid sagt att det är lite halvporrigt med blöjor till vuxna människor..
 
 
Jag är glad att jag överlevde.
 
 
 
 
Tillägg:
Om vi bortser från allt jag just skrivit så måste jag få berätta att jag ändå vart med om det mest mäktiga och otroliga någonsin.
Jag har fött fram ett litet barn, min dotter, en alldelens fantastiskt liten varelse har fått liv genom mig.
Och trots det jag skrev ovan, så ångrar jag inte en sekund.
Kärleken till denna lilla människa är så enorm att man aldrig skulle kunna beskriva med ord.
Livet är helt fantastiskt med en sådan underbar lite tös till dotter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

Fast jag kan faktiskt med handen på hjärtat säga att det inte alls var så farligt som jag föreställt mig. Visst gjorde det ont, men det var värre att bryta ryggen. Visst gjorde det ont, men inte så farligt ont. När jag kom in på förlossningen och skulle få göra en koll och få med mig sömnpiller hem för jag kunde inte sova genom värkarna (som jag och sköterskan i telefonen trodde var förvärkar inget annat) då visade det sig att jag redan var 8 cm öppen och sen var det bara krysta ut ungen. Hade ingen lustgas, inget annat bedövningsmedel heller och det gick faktiskt sådär galant som du inte tror existerar ;) Det kan faktiskt göra det, för jag var med om det :) Dessutom var jag så pigg efteråt så jag tog Tuva i famnen och min väska på axeln och började traska mot BB, då sköterskan kom med en säng och jag tackade, lade min väska på den och gick vidare några steg innan jag fattade att hon menade att JAG skulle ligga där och bli rullad till bb ^^

Jag var oförskämt pigg och från att sköterskan sa att det skulle bli bebis innan midnatt och jag inte trodde på henne så tog det ca 45 minuter. Då vi mest pratade, dom knappade på datorn och satte flygplan på min hand. Sen brände det i mufflan och jag tröck några gånger så var hon ute. Om man ska snacka smärta så höll jag däremot på att dö när sköterskan tryckte sina händer på min mage för att få ut moderkakan. DET gjorde ont som fan i en sekund, men inte att föda ut Tuva :) Nu fick du en hel novell av mig här haha, men faktiskt har inte alla jobbiga förlossningar som gör ont. Tack gode gud att jag är en av dom som slapp lida :)

2012-11-25 @ 22:55:28
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0