Jag förstår inte.




Är folk så förbannat rädda att stå för sin sak att man istället vrider lite på sanningen för att verka bättre?!
Lättare att skylla allt på en annan männsika så slipper man ta sitt egna ansvar?..

Varför sitter jag fortfarande tyst i detta trots att alla andra inblandade tydligen har dragit sin vridna story av det hela?
Varför sitter jag fortfarande tyst när alla andra i detta tydligen lagt över allt ansvar på mej?

Jag vill vara bättre. Inte sjunka till samma låga nivå.
Men varför ska jag vara bättre? Varför ska jag inte berätta sanningen? Varför ska jag sitta här och låta mej själv bli sprakad på av noll verklig anledning?

Just nu tar jag smällar från alla olika håll och kanter som jag inte ens lite förtjänar..
Pga att några människor valt att vrida lite på sanningen..

Men om jag kräker ur mej allt och detta, vem som sagt vad, vad dom sagt osv, vad vinner jag på det?
Min rätt? Pyttsan..

I denna konspiration har jag aldrig vunnit min rätt trots att bevisen blivit tryckta i ansiktet på idoterna!!

Mitt problem och min sorg är att jag inte kan inse när gränsen för mej själv är nådd och när jag borde ge upp..
Jag kämpar för min rätt trots att jag blir nedsparkad om och om igen..

Jag som egentligen är ett stort fån i detta..

Tidigare idag fick jag ett sms som förklarade att jag var ett offer..

Jag var ett offer och det var du som gjorde mej till det eftersom jag lät dej lura, svika och bedra mej om och om igen.. Du gjorde mej svag och jag klev bort från mina principer och mosade mej själv totalt.
Vart tog jag vägen i allt det här?

Både jag och alla andra glömde bort att jag också är en människa med känslor.

Och "dessa" jag nu pratar om kommer skratta och tycka att jag är ett litet offer som skriver för att jag tycker synd om mej själv eller för att jag vill ha uppmärksamhet.
Så är inte fallet!!

Jag skriver för att få ur mej.
Utan namn, utan anklagelser eller liknade.
Istället för att släppa lösenordet till den privata bloggen som förklara dåtiden så skriver jag här i mina egna gåtor, för att få ur mej!!

Har ni invändningar kanske jag ska släppa lösen?!

HEJ DÅ!!!!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojojoj vad jag känner igen mig! att andera ljuger och vrider på sanningen för att rädda sitt eget skinn. OCH dessutom dra det till det yttersta där det inte spelar någon roll hur livet blir för en annan! Och att få det slängt på en - du tror du är ett offer... men tro mig. Den som behandlar en så här brukar oftast inte dra sig för något så det vore nog klokast att aldrig mer ha med den människan att göra. Sen tycker jag absolut att du ska stå upp för dig själv, dumt att ta skit från folk:)

2011-03-14 @ 20:11:02
URL: http://mariaaasjoblom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med föregående! Stå upp för dig själv Sanna och ta ingen skit! Du är värd sååå mkt bättre och du är så mkt klokare och smartare än dom som trycker ner dig! Jag skulle kunna skriva hur låångt som helst. Men jag slutar nog här. Sköt om dig!!

2011-03-14 @ 21:16:48
URL: http://johannaheinola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0