Särskrivning måste vara det mest irriterande. Någonsin!

 
 
 
 
Jag bara måste få ur mig. Måste. Jag har väntat länge nog nu.. Jävla sär!
 
Särskrivningar..
Det är så GRYMT FRUSTRERANDE!!
Jag får nå' fel. Hur orkar ni med er själva.
 
Varje dag, och då menar jag VARJE dag, jag kollar facebook så är det någon tråkig, trött jävel som uppdaterat statusen med en helt ologisk och bara korkad särskrivning.
 
-River mitt hår-
 
Här kommer en rad exempel som ni också får lida er igenom, precis som jag får varje dag;
 
På morgon när man kollar facebook så är det många som dricker "morgon kaffe"..
Hur dricker man morgon?
 
När det snöar är det många som är trött på "snö storm" och "snö kaos" och det var även någon som var trött på "gnäll spikar"..
Betyder det att personen både är trött på gnäll och på spikar?
 
När vi pratar om barn så är det vissa som ska köpa "barn vagn" eller "barn hjälm"..
Hur köper man barn? Är det adoption eller liknande dom menar?
 
Och en annan var osäker på om denne skulle köpa "dagis kort"..
Måste ju förvarna om att det förmodligen blir jävligt dyrt om du ska köpa hela dagis!
 
En tjej ville köpa "tvätt maskin"..
Du behöver inte köpa, du kan få min.. Tvätt alltså.
 
Cassi hade sett en härlig annons på köp&sälj i veckan: "Någon som har en billig tutch telefon till salu?"
Vad ska man säga? Lycka till? Det är nog inte allt för många som har just dom på lager..
 
På biblioteket så har dom böcker som är "lätt läst"..
Hur lätta? Några gram bara eller?
 
 
OSV OSV OSV..
 
Skjut mig! På riktigt!
 
 
 
 
 
 
Himla populärt just nu på facebook att "hota" med att plocka bort folk osv.
"Dags att rensa vännerlistan nu". (konstigt att dom inte delade upp vänner och listan)
 
Hur som helst så kommer jag plocka bort varje liten jävel som särskriver från och med nu.
 
Jag fungerar inte som jag ska med dessa mongolider till facebookvänner.
Jag sitter och retar upp mig och grubblar hela dagen över hur dom inte själva kan förstå att "super duktigt" liksom blir fel..
 
Är ni osäkra på om ordet sitter ihop eller inte, SÄTT IHOP DET FÖR GUDS SKULL!!
Tack!
 
Eller jag ska inte alls plocka bort dom..
Jag ska kommentera varje liten jävla särskrivningsstatus.
Enjoy!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Skrattar ihjäl mig....där är vi lika Sanna, jag kan förstå att människor har olika former av skrivsvårigheter men smaka på orden liksom!!!! Jul tomte ellerr ännu värre LJUS STAKE...hahahahah

2012-12-20 @ 12:28:34
Postat av: Anonym

Har du gått i skolan ?
På svenska lektionerna fick man
Lära sig ett och annat som du skulle
haft nytta av.
Adjektiv är ordet som beskriver substantivet.
" morgon kaffe" t.ex morgon är ett adjektiv och
Kaffe är ett substantiv. Tvättmaskin är ett sammansatt ord
Tvätt och maskin, men de kanske du förstod.

2012-12-29 @ 07:19:47
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

hhahaha ååh jag hatar också särskrivningar! Ibland sitter jag och svär högt som faen åt alla idioter på min facebook xD

2013-01-04 @ 15:33:34
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
Postat av: Mongot

Kanske det blev fel??? super duktigt :) eller duktig supare,,,,same shit ??

2013-01-14 @ 00:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0