The one who raises a child is called a father. NOT the one who helped make it.


 
 
 
Ni får tycka att jag är dum, kall och okänslig som hänger ut dessa personer om ni vill, jag bryr mig inte.
Egentligen är en uthängning på min blogg extremt milt med tanke på vad de egentligen förtjänar.
Och mina, ca hundra läsare, vet nog redan om denna problematik..
 
 
Det handlar om min fina lilla prinsessa och människorna som gjort det mest dumma och korkade valet någonsin att bryta all kontakt och totalt struna i henne.
 
 
 
 
Alexandras pappa och hans släkt har valt att bryta kontakt helt och totalt med henne.
1,5 år sedan de hade någon som helst kontakt med henne.
 
Jag har förlikat mig med situationen i och med att Rikard funnits med hela tiden och han är som en äkta pappa åt henne.
Han ger henne liksom det hon behöver pappaväg och han är verkligen helt fantastisk med henne.
 
Men periodvis kommer ilskan, frustruationen och ledsamheten över mig att dessa människor kan välja att göra på detta vis.
HUR I HELVETE kan man göra så?
På riktigt?
Hur klarar man av att leva med sig själv?
 
Det är för mig helt oförståeligt. Helt.
 
Mathias, Alexandras s.k pappa, BIOLOGISKA pappa, har en bror som jag är vän med på facebook.
Det var på så vis, genom Facebook, jag fick se en bild med texten "stolt farbror", och alltså fick reda på att Mathias skaffat sig en ny familj.
Alexandra har alltså fått en syster..
 
Det är alltså så man gör?
Sopar under mattan och låtsas som ingenting hänt?
Skaffar nytt och bara skiter i sin andra dotter?
 
Fantastiskt!!
Fantastiskt hur fruktansvärt egoistisk man kan vara.
 
Mathias bror har vid upprepade tillfällen "gillat" bilder jag lagt ut på Alex på Facebook och jag kände därför att jag skulle göra ett försök till kontakt.
Så jag skrev och frågade hur det var och om han hade något intresse av att träffa sin brorsdotter och att det ju skulle vara bra för Alex att i alla fall få träffa/ha kontakt med någon på den sidan av släkten.
 
Jag har fortfarande inte fått något svar och jag vet inte alls hur jag ska hantera det..
Vill han inte? "Vågar" han inte? Funkar det inte i och med att de andra inte har kontakt?
Kan man inte "gå emot" beslutet som resten av släkten valt att ta?
Eller har han helt enkelt tagit samma beslut?
 
Så fruktansvärt frustrerande!
 
Jag borde väl gett upp detta för länge länge sedan men någonstans lever en gnutta hopp kvar.
Hopp över att någon av dom någongång ska hitta förnuft nog att ta kontakt..
 
Att Mathias ska hitta tillräckligt med förnuft har jag gett upp, då han valt att skaffa ny familj och gå igenom  gravid, bebis osv -stadierna igen utan att ta kontakt med sin andra dotter.
Då är man bra kall.
För nog måste hon vid något tillfälle cirkulerat i tankarna?
 
 
Jaja, inte mår jag bättre av att sitta här och bli irriterad och må dåligt för Alexandras skull..
 
 
Jag är i alla fall fruktansvärt stolt över min fina dotter och jag älskar den där lilla krabaten nå' otroligt mycket.
Och det är så fantastiskt att varje dag se hur hon utvecklas och blir en helt underbar, trygg, liten människa med eget tyck och tänk!
Jag är stolt över min insats som mamma och att jag på egen hand uppfostrat henne att bli en alldelens egen och underbar liten människa.
 
.
 
 
 
Jag är tacksam för Rikard och allt han bidragit med sedan han kom in i våra liv.
Att han redan från början tog sig ann Alexandra med öppna armar och att han hjälper oss att växa och utvecklas.
Rikard är en helt underbar "pappa" och förebild för Alex och vi är lyckligt lottade som hittade dig.
 
 
 
Och jag är ledsen för er skull och allt ni går miste om.
Ledsen för Alexandras skull då det alltid kommer att fattas henne något, ett hål jag inte kan fylla och en undran jag inte kan plocka bort.
Ledsen över att ni inte kan vara större människor än vad ni är..
 
 
Jag kan inte säga annat än att det eran förlust.
Ni går miste om den mest fantastiska lilla tjejen!
 
 
 
All kärlek till dig min underbara dotter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

aaaaw

2013-01-04 @ 16:05:40
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0