Update gällande tidigare inlägg.

 
 
Läste igenom gamla inlägg och tänkte ge en update om hur det gått med diverse saker.
 
 
Kommer ni ihåg inlägget som handlade om att Rikard inte kan klä på Alexandra för att han blandar alla tusen olika färger så hon ser ut som en tattarunge?!
 
Update/Lösning: Köpt svart jacka till Alex! Kan inte bli fel liksom, svart passar till allt!
 
TUMMEN UPP! 
 
 
No more!
 
 
Inlägget gällande påbörjad utbildning till träningsinstruktör.
 
Update: Jag har kört på som en galning och enda tills nu när handleden gav upp så har det gått toppen.
Jag känner mig säker på min sak och supertaggad till utbilningen i Stockholm nästa Fredag.
Taaaaagga!
Eftersom jag kört så mycket som jag gjort så har jag även gått ner en del i vikt igen och byggt massa muskler. Nöjd tjej. 
 
 
 
 
Rondellmongolider.
 
Update: Ingen skillnad ALLS! Folk är fortfarande lika dumma i huvudet och står mitt i och överallt.
Huuuuur svårt ska det vara att välja en fil av två liksom?
Jag har minst tre psykbryt varje morgon när jag ska till jobbet och man kan ju knappast påstå att morgonhumöret blivit ett dugg bättre sedan all jävla snö kom.
Folk kan verkligen inte hantera snö överhuvudtaget! Megasuck!
 
Och kommunhelvete är så förbannat snåla att jag idag flera gånger idag fick ta fart och köra igenom snövallar som var runt en meter höga.
När jag skulle lämna Alex på dagis idag tex, var jag tvungen att låta bilen stå på tomgången på gatan och klättra och krångla för att sedan bära in Alex från bilen.
 
Hatar tidiga mornar, hatar snö och jag megasuperhatar allt folk som inte kan hantera varken trafik eller snö.
 
 
 
 
 
Inlägget gällande Alex 10 talfel:
 
Update: Allt är lika som tidigare och jag vill lägga till en punkt.
 
11. Hon lägger till "jag vill det" eller "Jag vill inte det" efter allt!
Detta innebär att allt hon säger blir hundra gånger mer och hundra gånger längre.
 
Ex 1;
Alex: Jag vill kolla på film mamma, jag vill det, jag vill det.
Jag: -Hinner inte svara-
Alex: Jag VILL det mamma!!
 
Ex 2;
Jag: Kom nu stumpan så ska vi ta och hoppa i säng!
Alex: Jag vill inte gå och sova, jag vill inte det, jag vill inte det.
Jag: -Hinner inte svara-
Alex: Jag vill inte det, jag vill inte det, jag vill inte det, jag vill inte det................
 
Skulle även vilja lägga till en grej på punkt 8.
8. Man behöver inte alltid förstå innebörden av meningen för att nyttja den ofta.
 
Nya; Jag lovar, jag loooooovar mamma!
 
Hon lovar det mesta mest hela dagarna nu för tiden och det är grymt frustrerande när hon inte alls förstår innebörde av att lova.
 
Och man är ju så fruktansvärt lättlurad så man går ju även på hennes "jag lovar" varje gång.
 
Ex;
Jag: Okej, jag läser en bok till OM du lovar att sova sen.
Alex: Ja, jag lovar, jag loooooovar mamma!
 
Och sen kollar hon på mig med världens sötaste blick och ibland ger hon mig till och med en kram när hon lovar. Vem skulle inte smälta då liksom?
Give me a break!
 
 
 
Ja just ja, det där med böcker och sova..
 
 
 
 
 
Inlägget om hur jag blottade min bara stringtroseröv.
 
Jag köpte nya byxor. Punkt.
 
Eller ja, lets face it, det lär väl inte vara första och sista gången jag visar röven? =O
 
 
Inlägget om min fantastiska resa från Köping via Malingsbo.
 
Ja, vi kom ju uppenbarligen hem.
Sista biten vägrade jag stanna så även om bensinlampan lyste och bilen typ gick på ångor så fortsatte jag min hemska hemresa så det var väl typ med nöd och näppe jag hann in på Statoil för att tanka.
 
När jag hade ca fem mil hem vaknade Alex och allt hon ville var att äta sina pepparkakor hon bakat tidigare på dagen. INGET annat, bara äta pepparkakor.. I bilen.. Det var endast och bara det hon ville. Mest av allt i hela världen ville hon det!
 
"Jag vill äta perpparkakor mamma, jag vill det, jag vill det!"
 
Och eftersom min trötthet tagit överhanden och lika så mitt tålamod så fick Skruttfis äta sina pepparkakor i bilen.
Hundra poäng till dig mamma Sanna.
 
 
Knasmåndag med katter i garaget och diverse annat knas:

Överraskande nog så fortsatte hela veckan i samma anda.
Det var alltså inte bara Måndagen utan hela jäkla veckan.
Sömnbrist till tusen, klantigare än klantigast och ingenting gick som jag ville. Alls.
 
Till slut så kraschade jag ihop totalt och fick inse att det inte fungerade längre utan att jag var tvungen att vila och hitta tillbaka till mig själv och tillvaron.
 
Och nu är jag ju på topp så det fungerade uppenbarligen.
Och vad jag märkt har katten inte fått några bestående men.
 
 
Kukarnas kukhandled.
 
Ja, den är fortfarande en kuk men idag har jag i alla fall tränat Combat. Gick bra eftersom jag inte behöver stödja något alls på handleden då. Fick skippa styrkan annars gav jag hundra procent.
 
Och i morgon ska jag till läkaren så får se om jag kommer hem med en stor, fet skena över hela underarmen.
Förmodligen.
Men då får jag väl ha den fram till Fredag och plocka av den under utbildningen och sedan sätta tillbaka den igen efter utbildningen.
Är det den där jävla Carpaltunneln igen så är jag ju ändå körd utan operation så ja, fuck it!
 
Just nu jobbar vi handledsskydd dygnet runt tillsammans med extrema mängder Voltarensmörj, Ipren och Alvedon.
 
 
 
 
Uthängningen.
 
Ja eftersom jag skrev det idag så är det ju såklart oförändrat. Eller ja, det kommer det väl vara sen också antar jag.
 
Jag har i alla fall haft 140 unika läsare under dagen så var det uthängning jag ville ha så har jag ju lyckats.
Med det i alla fall.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0