Svar på anonym kommentar!

Anonym om Jag har gjort det igen.. TVÅ gånger dessutom.:

jätte fin hund, men är det inte svårt att vara ensamstående mamma med en hund också?
menar, du kan ju itne dirket lämna bebben hemma för att gå ut med hunden, bebben måste följa med varje gång..
Hur gör du?
får gärna svara i bloggen eller nåt =)

Svar 1;
Inte så svårt alls..
Sätter skrutt i badet som hon älskar och traskar ut på promenad med hunden.
Skrutt förstår att jag och Keeper behöver lite egentid!


Jag hatar anonyma kommenatrer!!


Svar 2;
Ibland känns det sjukt tungt och jobbigt att vara ensam med allt men det gäller att hitta possitiva saker i allt.
Jag blir bättre och bättre på det och därför blir det även lättare och lättare att klara av allting trots att jag är ensam.
Jag valde inte att vara ensam och det var inte alls vad jag ville men nu ser situationen ut så och det är bara att gilla läget, göra det bästa av situationen.
Jag hade kunna valt att lämna bort keeper för att underlätta vardagen men eftersom jag älskar denna hund galet mycket och absolut inte vill att någon annan tar hand om honom, uppfostrar honom osv så får jag hel enkelt fixa och trixa så att det funkar.
Skrutt älskar att åka vagn och somnar bara jag sätter på henne ytterkläderna vilket underlättar en hel del.
Så vi tar några längre promenader med vagnen om dagen.
Och direkt på morgonen eller sent på kvällen när Skrutt sover släpper jag ut honom utanför för små kissar.
Jag har börjat uppskatta alla promenader mer och mer och ser det snarare som possitivt att Keeper tvingar ut mej och skrutt i friska luften.

Och sen har jag ju turen att ha världens snällaste och bästa hund och bebis! Såklart!


Kommentarer
Postat av: ica

ja var inte anonym, står inte mitt namn med =)



men vadå? du lämnar din bebis i ett bad medans du går ut med hunden? hoppas du skrev det av ironi?



vet att du inte valde att bli lämnad. du har berättat det för mig..

var bara nyfiken hur man skulle klarar av båda sakerna, för ja skulle nog inte det..

och förstår att du inte ville lämna bort hunden. Vilket var bra att du gjorde ett förösk för du verkar ju klara av det.. har hund sj så jag vet att man inte vill lämna sin hund av många olika anledningar.



Tack för svaret =( syns på facebook ;)

2010-01-20 @ 20:49:28
Postat av: Lina

det är väl så att vissa saker skämtar man inte om..

2010-01-20 @ 22:47:16
Postat av: lisa

Sanna..gumman ...vi är några som förstår att det var ett skämt :)...och man får visst skämta om precis vad som helst..inget är tabu i det fallet..HUMOR RÄDDAR LIV..Kramar

2010-01-22 @ 13:25:58
URL: http://lisaohls.blogspot.com
Postat av: Jennie

Men fy sjotton Sanna...har du lämnat skrutt i badet för att rasta hunden :)....taskigt...jag menar jag hade ju 2 bebisar och en hund...så dom hade ju iaf varandra att leka med när jag och Terror behövde egentid ;)....puss på dig gums du är bäst!!! Och BRA kvinnor reder sig ju själv....så jäkla svårt är det inte att gå ut med en hund och ett barn...är man bekväm skall man låta bli att skaffa barn :)

2010-01-22 @ 13:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0