Måndag.

Det kan ju egentligen inte vara ett dugg kul att läsa min blogg nu när jag är gravid..
Bittrare människa får man ju leta efter..
Men men, jag kämpar på med mitt humör och mina tankar och bloggen funkar bra som någon sorts ventil just nu.
So be it!

Idag har jag vart på rättegång, krockat och totalt ledsnat ur på mej själv och mitt mes;

Rättegången var jobbig och det blir lätt att man känner sej påhoppad och nästan skyldig fast man är målsägande och vittne.
Dom pressar en på frågor och nästan tvingar en att minnas minsta detalj.
Det var ju för fan snart ett år sedan, inte minns jag allt som sas i detalj.
Men det gick väl skapligt bra och det känns som jag gjorde det jag kunde.
Han kommer antagligen åka på fängelse och vi får böter så tackar.
Men slutliga dommen kommer inte förens nästa måndag, såå det är väl bara att hålla tummarna..

Mackan sitter i sin egna värld när han kör vilket resulterade i att vi smällde rakt in i bilen framför idag när vi var påväg hem efter rättegången.
Bilen framför bromsade men det gjorde inte Mackan.
Mackans bil är totalpajj men bilen han körde på klarade sej helt otroligt utan skador, det var hans dragkrok som tog hela smällen.
Föraren skulle söka läkare för nacken men annars gick det bra.
Jag såg ju vad som komma skulle och var liksom beredd på smällen..
Skrek som en galning så Mackan hann bromsa ner en del.
Det gick bra med oss iaf och det är huvudsaken!! Synd på Mackans bil dock..
Och till alla er som gnäller om mitt jävla bälte; Idag var det tur att jag inte hade bälte. Bältet hade gjort illa bebis men eftersom jag var utan nu gled jag bara fram i stolen.
Bra va? Jaja..

Jag är trött på att vara mes och bara mesa med hela tiden.
Från och med nu tänker jag vara den nonchalanta bitch jag vet att jag kan vara.
Alltså inte mot allt och alla, eller i alla situationer men i dom situationer som kräver det!
Orka hålla på att bry sej om vad andra tycker och tänker jämt.
Jag kommer bli galen och gå in i väggen om jag fortsätter mesa på det här sättet och hela tiden försöker vara alla till lags.
Varför ska jag vara alla till lags?
Jag ska vara mej själv och min bebis till lags och sen får det passa er andra eller inte.
Och ja, det låter alltid värre än vad det är men så får det vara..

Herregud vad jag är bitter. Suck!
Men som sagt, det här funkar bra som en sorts ventil just nu.


Kommentarer
Postat av: blondstar - mamma till max 090605

tur att allt gick bra med er och den lilla bebisen.. vadå för rättegång? har du råka ut för något? :(

2009-10-20 @ 20:05:50
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0