Dagens barnböcker..





Alexandra har en bok som heter "Djuren på bondgården"..

Jag har bara några frågor på detta..



1. Är rådjur vanligt förekommande på dagens bongårdar?





Menar dom typ när dom springer förbi på åkrarna då eller hur tänkte dom?
Brukar bönder ha rådjur på gården? I boxar då eller? Burar?
Till vilken nytta? Mjölk? Uppstoppade prydnader?

-"Ja, men nu har ju rådjuret Gertrud växt till sig och blivit lagom stor för prydnad tycker jag!"
-"Tycker du? Ska vi inte vänta lite till? Jag vill ju att hon ska synas ordentligt där i vardagsrummet."



2. Vet någon vad en Vaktel är?





Ja alltså, jag förstår att det är en fågel nu efter att ha lärt mej det genom Alexandras barnbok, men alltså.. Eh, ja..

Lika så men PÄRLhöna.. Varför inte bara en vanlig HÖNA liksom?




Och RAPPhöna????





Ja alltså, jag vet inte riktigt vad jag besökt för bongårdar i mitt liv..


3. Lama är ett vanligt djur på bondgården?



Jag trodde att man hade typ en farm eller liknande om man hade lamor?
Men det är alltså Lamabondgård?

Fan vad jag är efter..


4. Strutsbondgård?




Ehhhh...


5. Duvor och svanar är alltså också vanligt förekommande djur på bondgården?







6.Och sen kände dom ju såklart att dom tvunget måste ha med kalkonen i boken..




Och det absolut viktigaste faktan om denna fågel är att dom är tjocka??


Jag fattar ingenting faktiskt..

Vad fan hände med grisar, kossor, getter, hästar osv?!!!?

Såå jävla last year .. ??! Eller?



Bara så alla vet så kommer det ske en noga granskning hädan efter på böcker och filmer som Alexandra får i julklapp och födelsdagspresent..

-"STOPP, vad är det i paketet?"
-"En bok till alex?!"
-"Nej nej nej, försök inte! Öppna paketet!!"


Typ..


Skrutt har förövrigt en annan bok som heter hästar..
En likadan med bilder.
Mulåsna, hopphäst pch arbetshäst..

Men va??

Inte nog med att jag ska bli cp i huvudet av att titta på dom där jävla Iggelpiggel och Oppsidaisy tretusen gånger om dagen så ska jag även stå ut med att läsa helt utvecklingsstörda böcker för henne?

Nej vet du va..


God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0