Feber, svält och apelsiner i rumpan!

 
 
En kompis kommenterade något störigt om att ojoj, vilka ilandsproblem typ, på min förra uppdatering.
Men ja?!!
Nej, kanske inte.
Men det är ändå MINA problem och jag är en bitterfitta! Punkt.
 
 
Och här kommer lite mer gnäll. Direkt från hjärtat på bitterfittan.
 
I Måndags åkte jag på den värsta influensan jag någonsin haft. Helt klart.
40-41 graders feber från Måndag konstant till Lördag.
Jag var mer död än levande och grinade mig igenom vissa dagar.
Kunde varken äta eller sova och kände mest bara för att hänga mig själv hela dagarna.
 
Nu är jag äntligen feberfri men förkylningen håller i sig som en böld i röven på en cykeltur.
Ge upp!
 
 
Och nu har även min älskade lillfis åkt på feber och förkylning..
 
 
Jobbigt när dom är så små och man liksom inte kan göra så mycket..
 
 
Dock har Alex kommit med ett helt gäng roliga kommentarer under denna period.
 
Hon kan till exempel inte säga "medicin" utan det blir "apelsin" istället.
Så det blir lite roligt när hon kommer och tycker sig behöva medicin;
"Mamma, jag behöver apelsin, apelsin i rumpan!"
 
När hon är pigg av alvedonen så försöker hon även på alla vis att förklara för mig att hon är frisk nog att åka och hälsa på diverse folk;
"Mamma, jag är inte sjuk i huvudet längre. Bara lite sjuk i huvudet!"
 
Så ibland får hon med båda två i en och samma mening:
"Mamma, jag är sjuk i huvudet och behöver en apelsin i rumpan!"
 
Jag vad ska man säga liksom..
 
Härliga unge!! <3
 
 
 
 
 
En positiv sak med att jag låg med influensa i en vecka är iaf att jag gått ner dom där överflödiga kilona jag lade på mig över jul och jag har även tappat en hel del på brösten.
Och det är ju ändå positivt i det sjuka.
 
 
 
Så nu är det bara att försöka köra på och bygga upp kroppen igen.
Herregud vad det märks när man vart borta sjuk en vecka, helt stört vad orken tryter på en gång.
Men jag är taggad att "komma tillbaka" så borde inte ta allt för lång tid. =)
 
Hej svejs
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0